October 20, 2016

Γράφει η Σοφία Λαζάρου*

Μπορεί να έχουμε όλοι υπόψη μας κάποιες από τις ευεργετικές ιδιότητες της βιταμίνης C,στην πραγματικότητα όμως είναι πολύ περισσότερες! Για την ακρίβεια η βιταμίνη C ενισχύει συνολικά τον οργανισμό μας, συμβάλλοντας στην πρόληψη και θεραπεία πληθώρας ασθενειών και παθήσεων. Η βιταμίνη C, γνωστή και ως ασκορβικό οξύ, είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη. Κάποια ζώα μπορούν να την παράγουν μόνα τους όμως οι άνθρωποι πρέπει να την λαμβάνουν από τη διατροφή τους και από άλλες πηγές. Δεν αποθηκεύεται στον οργανισμό παρά αποβάλλεται εύκολα και άρα πρέπει να λαμβάνεται σε καθημερινή βάση.

Ρόλος

Είναι υπεύθυνη για πολλές λειτουργίες στο ανθρώπινο σώμα . Συμμετέχει στην :

  •  Σύνθεση κολλαγόνου, αποτελώντας το ενδοκυτταρικό “τσιμέντο” του σώματος.
  •  Ανάπτυξη και αποκατάσταση των ιστών καθώς και επούλωση των πληγών.
  •  Δημιουργία κορτικοστεροειδών ορμονών στα επινεφρίδια.
  •  Απορρόφηση του σιδήρου και η απαραίτητη συσσώρευση του στο μυελό των οστών, τη σπλήνα και το ήπαρ.  Ως αντιοξειδωτικό θρεπτικό συστατικό προστατεύει τις υδατοδιαλυτές ουσίες από την οξείδωση επιτρέποντας τη δική του οξείδωση.
  •  Ως αντισταμινικό, μειώνει την επίδραση της ισταμίνης που παράγεται από το ανοσοποιητικό σύστημα. Η ισταμίνη ευθύνεται για πολλά αλλεργικά συμπτώματα.
  • Δημιουργία της καρνιτίνης στους χορτοφάγους.

Eλλειψη βιταμίνης C

Η πιο γνωστή ασθένεια που οφείλεται σε έλλειψη της βιταμίνης C είναι το σκορβούτο, του οποίου πρόωρα συμπτώματα αποτελούν το μάτωμα των ούλων, η απώλεια δοντιών, η εξάντληση, αδυναμία και το μυϊκό άλγος. ιστορικά το σκορβούτο ήταν κάποτε κοινό μεταξύ των ναυτικών και των ανθρώπων που περνούσαν μεγάλο χρονικό διάστημα στα πλοία. Όταν τα ταξίδια διαρκούσα;ν περισσότερο από την προσφορά των φρούτων και των λαχανικών, οι ναύτες άρχιζαν να υποφέρουν από ανεπάρκεια βιταμίνης C , η οποία οδηγούσε σε σκορβούτο. Παρατεταμένη έλλειψή της μπορεί να οδηγήσει σε εξασθένηση του ανοσοποιητικού συστήματος και σε καρδιοπάθειες.

 

Διατροφή- βιταμίνη C

Πέρα από το γνωστό και αγαπημένο πορτοκάλι, υπάρχουν τροφές με ακόμα μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C!

Τρόφιμα

(mg/100g)

Φραγκοστάφυλλα

200

Πράσινες πιπεριές

100

Λαχανάκια Βρυξελλών

90

Μάνγκο

80

Κουνουπίδι

60

Λάχανο

55

Πορτοκάλι

50

Γκρειπφρουτ

40

Γλυκοπατάτα

25

Ντομάτα

20

Μαρούλι

15

Μπανάνα

10

 

Συνοψίζοντας λοιπόν τα στοιχεία για την αγαπημένη μας βιταμίνη C, αυτόν τον διατροφικό θησαυρό, κατανοούμε τη σημασία της στη διατροφή και της υγεία μας!!! Όπως επίσης και γιατί από τα παιδικά μας χρόνια ακούγαμε τη φωνή της μητέρας μας να πιούμε βιαστικά τη πορτοκαλάδα μας για να «μη χάσει τις βιταμίνες της» αλλά και να φάμε τα φρούτα μας κάθε απόγευμα για να μην αρρωστήσουμε!!!

*Η Σοφία Λαζάρου είναι Φαρμακοποιός

Προσθήκη νέου σχολίου

Advertisement

Newsletter  

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διευθυνση: Παπαδημητρίου 1, κεντρική πλατεία Αχαρνών

ΤΚ: 13671

Τηλ. επικοινωνίας - FAX : 2102400955

Email: acharnorama@gmail.com