June 23, 2013

Καλή η θάλασσα, αλλά η ασφάλεια ακόμη καλύτερη!
Του Αθανάσιου Παγώνα*

Κολύμβηση
Πιθανοί κίνδυνοι: Στο ελεύθερο: Μυϊκές κακώσεις ώμων, «τραβήγματα» μυών και συνδέσμων της σπονδυλικής στήλης, μυϊκές κράμπες. Στο πρόσθιο και την πεταλούδα: «τραβήγματα» και «πιασίματα» στον αυχένα, «τραβήγματα» μυών και συνδέσμων στην θωρακική και οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης. Στο ύπτιο: μυϊκές κακώσεις ώμων και κράμπες. Σε όλα: πνιγμοί και παρ' ολίγον πνιγμοί
Μέτρα προφύλαξης: Να μην κολυμπάτε ποτέ μόνοι. Να μην κολυμπάτε αν δεν περάσουν 3 ώρες από το τελευταίο γεύμα. Να μην κολυμπάτε αν έχετε καταναλώσει αλκοόλ. Να μην κάνετε απότομες κινήσεις. Να μην μένετε με τις ώρες στην θάλασσα. Μην χρησιμοποιείτε συσκευές επίπλευσης (π.χ. στρώματα θαλάσσης) αν δεν ξέρετε κολύμπι. Να ενημερώνεστε για την μορφολογία του βυθού και τα ρεύματα της παραλίας, πριν μπείτε στο νερό.
Βουτιές
Πιθανοί κίνδυνοι: Κατάγματα των σπονδύλων στη μέση, κτυπήματα στον αυχένα ή στην μέση, βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και κατάγματα αυχένα από πρόσκρουση κεφαλής στον πυθμένα ή σε βράχο.
Μέτρα προφύλαξης: Να μην βουτάτε με το κεφάλι. Να μην βουτάτε σε άγνωστα νερά. Να μην κάνετε βουτιές από μεγάλο ύψος αν δεν έχετε κατάλληλη εκπαίδευση. Αν πρόκειται να βουτήξετε από την άκρη της πισίνας, το νερό πρέπει να έχει βάθος τουλάχιστον 1,2 μέτρα, αλλά αν η βουτιά γίνει από βατήρα το βάθος πρέπει να είναι πάνω από 2,5 μέτρα. Να μην κάνετε βουτιές μόνοι. Να μην κάνετε βουτιές μετά τη δύση του ηλίου.
Γενικές συμβουλές
* Μην ασχολείστε με θαλάσσια αθλήματα εάν έχετε καταναλώσει αλκοόλ ή δεν έχουν περάσει τουλάχιστον 3 ώρες από το τελευταίο γεύμα.
* Μην ασχολείστε με θαλάσσια σπορ τις ώρες που «καίει» περισσότερο ο ήλιος (12 το μεσημέρι έως 4 το απόγευμα).
* Να είστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί εάν δεν έχετε καλή φυσική κατάσταση, αν είστε υπέρβαροι ή αν πάσχετε από χρόνια νοσήματα. Ειδικά οι πάσχοντες από επιληψία, στεφανιαία νόσο, διαταραχές του αίματος που προκαλούν μουδιάσματα των άκρων και κράμπες και όσοι είναι επιρρεπείς στην λιποθυμία δεν πρέπει να κάνουν καταδύσεις, ψαροντούφεκο, τζετ σκι, θαλάσσιο σκι ή ιστιοσανίδα, ενώ στην κολύμβηση και το κανό πρέπει να έχουν μαζί έναν άλλο ενήλικα.
* Ενημερωθείτε για τις τοπικές καιρικές συνθήκες και τις προβλέψεις της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας πριν πάτε για κολύμπι, για ψάρεμα ή για οποιοδήποτε θαλάσσιο άθλημα ή δραστηριότητα. Να θυμάστε ότι οι απότομες μεταβολές του καιρού (όπως τα «μελτέμια») μπορεί να αποδειχθούν εξαιρετικά επικίνδυνες.
* Περιορίστε τις δραστηριότητές σας κοντά στην ακτή ή έστω στις περιοχές που οριοθετούνται με σημαδούρες. Προσέξτε επίσης να μην βρίσκεστε πάνω στην ρότα των πλοίων _ οι ντόπιοι και οι αρμόδιες αρχές μπορούν να σας ενημερώσουν επ' αυτού.
* Κάθε φορά που χρησιμοποιείτε ένα πλωτό μέσο να φοράτε σωσίβιο, ανεξάρτητα από την απόσταση που πρόκειται να διανύσετε, το μέγεθος του σκάφους ή τις κολυμβητικές ικανότητές σας. Σωσίβιο χρειάζονται όλοι οι επιβαίνοντες, ανεξαρτήτως ηλικίας. Η Αμερικανική Ακτοφυλακή αναφέρει ότι τα οκτώ στα δέκα άτομα που πνίγονται σε ατυχήματα με πλωτά μέσα, χάνουν τη ζωή τους επειδή δεν φορούν σωσίβιο.
* Να θυμάστε ότι τα ρεύματα της ανοικτής θάλασσας συχνά είναι απρόβλεπτα, κινούνται με μεγάλη ταχύτητα και μπορεί να αλλάξουν απότομα κατεύθυνση. Ένα δυνατό θαλάσσιο ρεύμα μπορεί να παρασύρει και τον πιο πεπειραμένο κολυμβητή.
* Να έχετε το νου σας για ενδείξεις που προειδοποιούν ότι υπάρχει δίνη ή παλιρροιακό ρεύμα. Τέτοιες ενδείξεις είναι ο αποχρωματισμός του νερού, ο ασυνήθιστος κυματισμός, ο αφρός και η συσσώρευση θαλασσίων ακαθαρσιών στο νερό.
* Αν παγιδευτείτε σε ένα θαλάσσιο ρεύμα, αρχίστε να κολυμπάτε παράλληλα με την ακτή. Όταν ξεφύγετε από αυτό, θα μπορέσετε να κολυμπήσετε προς τα έξω.
* Επιμέρους προσοχή χρειάζονται τα ιδιαίτερα θαλασσιά σπορ όπως (ιστιοπλοΐα, ιστιοσανίδα, υποβρύχιο ψάρεμα κλπ.)

*Ο Αθανάσιος Χρ. Παγώνας είναι Ορθοπαιδικός – Χειρούργος

Προσθήκη νέου σχολίου

Advertisement

 
 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διευθυνση: Παπαδημητρίου 1, κεντρική πλατεία Αχαρνών

ΤΚ: 13671

Τηλ. επικοινωνίας - FAX : 2102400955

Email: acharnorama@gmail.com